Arjantin’in narenciye ihracatı mevsim sonuna doğru düştü
Arjantin’in narenciye ihracat sezonu Avrupa’ya ana limon ihracatı %26,88 artarak birikmiş 245.683 tona yükselirken, ABD’ye %24,77 daha az ve Rusya’ya gönderilen %16 ve diğer pazarlara %17,4 daha az artışla ihracatta bir artış görülebilir. Diğer narenciye ihracatı, büyük ölçüde komşu Latin Amerika ülkelerine yapılan ihracatın etkisiyle% 1.56’lık küçük bir artış gösteren portakallar hariç, büyük düşüşler gördü.
Bilgiler, Tucuman merkezli Arjantin Kuzeybatı Narenciye Yetiştiricileri Birliği’nin (Acnoa) 33. haftaya kadar olan en son istatistiklerine dayanmaktadır. Mayıs ve Haziran aylarındaki pozitif ihracat akımlarının ardından Temmuz ayında %-3,41 ve özellikle Ağustos ayına kadar %-54,82 ile hacimlerde geçen yılın aynı aylarına göre daha büyük düşüşler yaşandı.
Federcitrus direktörü Jose Carbonell, daha önce yaptığı açıklamada, artan nakliye fiyatının tüm ihracat faaliyetlerini olumsuz etkilediğini söyledi. “Şu anda Çin’e hiçbir şey ihraç edemiyoruz çünkü bu gönderiler soğuk hava deposu gerektiriyor, bu da maliyetleri artırıyor ve rekabet gücümüzü azaltıyor.”
Limon
Mevcut 2022 limon ihracatı geçen sezonla (2021) karşılaştırıldığında, sadece Avrupa% 26,88 ve Rusya% 16’lık bir artış hacmi görüldü. Arjantin’in limonları için diğer büyük pazarlar, yani ABD% -24.77 ve diğer destinasyonlar% -17.44 düşüşler gördü. Daha küçük pazarlar, Çin ve Hong Kong’un% -56.7 ve Latin Amerika’nın% -48.94 daha düşük olduğu düşük üslerden de olsa büyük düşüşler yaşadı.
Mevcut
2022 sezonunu geçen yılın 2021 sezonuyla karşılaştırarak, büyük ölçüde komşu Latin Amerika ülkelerine yapılan ihracattan% 37.66 ile kaynaklanan genel olarak% 1.56’lık hafif artışa rağmen, Avrupa’ya yapılan ihracat% -12, Rusya’ya% -33.21, diğer destinasyonlar% -34.37 oranında azaldı ve Çin ve Hong Kong’a hiçbir şey ihraç edilmedi.
Mevcut 2022 sezonu ile geçen yılki 2021 sezonu karşılaştırıldığında, mandalinaların tüm pazarlara ihracatı %-29,15’lik önemli bir düşüş gördü. Rusya’dan -%28,23, diğer destinasyonlardan -%37,42 ve -%2,4 ile Avrupa’ya doğru bir salıncak görülebilir. Latin Amerika’ya %47,88 ve Çin ve Hong Kong’a %26,36 artışlar, düşüşü durdurmak için yeterli olmayan küçük hacimli bir tabandan geliyor.
Greyfurt
Arjantin’den gönderilen küçük pomelo hacmi% -10.93 oranında azaldı ve neredeyse tüm ihracatlar komşu ülkelere giden başka pazarlara neredeyse hiçbir şey gönderilmedi.
Kaynak: www.freshplaza.com