Tüketiciler, yeni ürünleri denemeye istekli!
Tüketicilerin yüzde 84’ü piyasaya çıkan “yeni” ürünleri denemeyi sevdiğini belirtirken, bu oran kadınlarda yüzde 87, erkeklerde ise yüzde 81.
Yapılan bir araştırmaya göre, Türk tüketicilerin yüzde 84’ü piyasaya çıkan “yeni” ürünleri denemeyi seviyor. Kadınların yüzde 87’si, erkeklerin ise yüzde 81’i piyasaya çıkan yeni ürünleri denemeye açık olduklarını ifade ediyor.
Kazanan ürünlerin tüketicilerin oylarıyla belirlendiği ve Türkiye’de 6. kez gerçekleştirilen Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırma, tüketicilerin yeni ürünlere yönelik ilgisini ortaya koydu.
18-24 yaş grubundaki tüketiciler yeni ürünleri denemeye daha istekli!
İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Gaziantep, Samsun, Malatya, Kayseri, Tekirdağ, Trabzon, Erzurum olmak üzere 12 ilde 18-55 yaş aralığındaki 4.012 tüketiciyle yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, Türk tüketicilerinin %84’ü piyasaya çıkan “yeni” ürünleri denemeyi tercih ediyor. 18-24 yaş grubundaki tüketiciler yeni ürünleri denemekte, diğer yaş gruplarına göre daha istekli davranıyor.
Tüketicilerin %80’i piyasaya çıkan yeni bir ürünü satın alırken ürüne ait fiyatın kararını etkilediğini ifade ediyor.
“Güven” en önemli faktör
Türk tüketicilerinin yenilikçi ürünlerden beklentileri dikkate alındığında, hızlı tüketim ürünlerinde ürünün güvenilirliği ilk sırada yer alırken, sırasıyla ürünün fiyatı ve beklentileri karşılıyor olması diğer faktörler olarak öne çıkıyor. Yılın Seçilmiş Ürünü logosu ise ürün tanıtımına olumlu katkı sunuyor. Tüketiciler Yılın Seçilmiş Ürünü logosu bulunan ürünlere karşı daha fazla güven duyuyor ve ürüne dair satın alma eğilimi artış gösteriyor.
Piyasaya çıkan yeni ürün alma eğilimi
Araştırma sonuçlarına göre kadın tüketicilerin piyasaya çıkan yeni ürünleri deneme oranının erkeklere daha yüksek olduğu istatistiklere yansıyor. Kadınların %87’si, erkeklerin ise %81’i piyasaya çıkan yeni ürünleri denemeye açık olduklarını ifade ediyor.
Araştırmaya katılanların yanıtlarına göre, yeni ürünler hakkında farkındalık yaratmada en büyük rol dijital mecralara ait. Sosyal medya ve web dünyasının ardından aile, iş ve arkadaş çevresi, tüketici farkındalığını etkileyen faktörler olarak öne çıkıyor.
Kaynak: www.gidahatti.com