Elite Naturel, iç pazarda da büyümeyi hedefliyor
Üretiminin yüzde 92’sini 30 ülkeye ihraç eden Elite Naturel, talep üzerine iç pazarda da büyüme kararı aldı.
Organik, konsantre ve katkı maddesi içermeyen meyve suyu üretimi yapan Elite Naturel, üretiminin yüzde 92’sini 30 ülkeye ihraç ediyor. Elite Naturel Yönetim Kurulu Başkan Vekili Çağrı Eşmekaya, yeni dönemde iç pazarda da büyüme kararı aldıklarını söyledi.
Pandemi sürecinde sağlıklı ve doğal ürünlerin öneminin daha iyi anlaşıldığına dikkat çeken Eşmekaya, “Sektörde 46 yıldır faaliyet gösteriyoruz ve yüzde 100 yerli sermayeli bir firmayız. Mevsiminde yetişen meyve ve sebzeleri taze bir şekilde tüketicilere sunabilmek için ‘soğuk sıkım’ yöntemi kullanıyoruz. ABD, Avrupa Birliği, Kanada, Japonya, Çin, Brezilya ve Kore organik sertfikalarına sahip Türkiye’nin ilk ve tek firmasıyız. Ürünlerimizin diğerlerinden en büyük farkı ‘organik meyveden direkt sıkılmış’ olması. Konsantreden sulandırılarak elde edilmiyor. Talebin artması üzerine iç pazarda da büyümeye karar verdik.” dedi.
İhracat hedefi 37 milyon dolar
Bir ürünün organik olabilmesi için üretim aşamalarında kimyasal kullanılmaması ve tohumdan sofraya gelene kadar her aşamasının sertifikalanması gerektiğine vurgu yapan Eşmekaya, ürünlerinin her aşamasının organik sertifikalarla belgelendiğini aktardı.
Ayrıca her parti ürünün laboratuvarda teste tabi tutulduktan sonra şişelendiğini ve her şişenin üzerinde bulunan barkod sayesinde ürünün hangi tarlada yetiştiğinin takip edilebildiğine dikkat çeken Eşmekaya, “Organik ürünlerimizi Amerika ve Avrupa Birliği başta olmak üzere Kanada, Japonya, Çin, Brezilya gibi 30 ülkeye ihraç ediyoruz. 2020 yılında 24,3 milyon dolar ihracat yaptık. Bu yılın ilk dört ayında ise ihracatımız 6,1 milyon dolara ulaştı. 2021 yılı ihracat hedefimizi 37 milyon dolar olarak belirledik.” diye konuştu.