GıdaGüncel

4. kuşakla dünyaya açılıyor

1954 yılında Çanakkale Kemallı Köyü’ne yerleşen Ramazan Çetin’in diktiği zeytin fidanları uzun yıllar sürecek yolculuğun ilk adımı oldu. 67 yıllık serüvende ailenin 4. kuşak temsilcisi Elif Yeniev görevi devraldı ve dede mirası markalaştı. İki yılda 4 kat büyüyen şirket yurtdışına da açıldı. Irak ile başlayan ihracat hamlesinde sırada Almanya ve Fransa var.

Çanakkale Kemallı Köyü’nde üretilen zeytinyağları ile dünyaya açılmaya hazırlanan Elbeten markasının hikâyesi 1954 yılına dayanıyor. Ramazan Çetin’in o yıllarda diktiği zeytin fidanları ile aile şirketinin temeli atılıyor. Büyükbabanın başlattığı yolculukta görevi devralan genç nesil alınan eğitimler ve yapılan yatırımlarla bugün çok başka bir noktada. Markanın hikâyesini ve yeni dönem hedeflerini Yönetim Kurulu Başkanı Elif Yeniev ile konuştuk.

EĞİTİMİNİ ALDI

Aynı zamanda mimar olan Elif Yeniev, Çanakkale’ye hasat zamanı yaptığı ziyaretlerle sürece dahil olmuş. Yapılan işten etkilenen Yeniev, büyükbabası, anaannesi ve babasından sonra işin başına geçmiş. “Zeytinyağ lezzetimizi geliştirebilmek için ilk işim eğitimler almak oldu” diyen Yeniev süreci şöyle anlattı: “Dünyada zeytinyağını markalaştırma konusunda başarılı olan İspanya’da üretim ve tadım alanlarında yapılan özel eğitimlere katıldım. Sonrasında Türkiye’ye dönerek markalaşma çalışmalarını tamamlamak için ilgili bakanlıklardan izin alma süreçlerini başlattık. İzinler tamamlandıktan sonra ilk hasadımızı 2019-2020 döneminde aldık.”

ORGANİK TARIM

Organik tarım yapmaya karar verdiklerini belirten Yeniev, “Gerekli denetimlerden geçerek organik tarım sürecini başlattık. Denetimlerimiz 3 yıl sürecek. Şu an 1.5 yılını tamamladık. Bu süreçten sonra zeytinlerimiz organik bantta sıkılarak şişelenecek, etiketlenecek ve satışa çıkacak. Kısaca hikâyemiz bu şekilde başladı. Geldiğimiz noktada ise büyükbabamızdan aldığımız mirasın değerini ve ulaştığı kitleyi her geçen gün arttırmak için çalışmaya devam ediyoruz. Markayı ilk kurduğumuzda işin ticari boyutu yok gibiydi. Şimdi ise yüzbinlerce haneye, milyonlarca kişiye ulaşıyoruz” şeklinde konuştu.

SIRADA AVRUPA VAR

Artık sadece Türkiye ile sınırlı kalmadıklarını belirten Elif Yeniev, ihracata da başladıklarını dile getirdi. Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağ kalitesinin dünya sıralamasında önemli bir noktada olduğunu, ancak markalaşma anlamında çok yer edinemediğini belirten Yeniev, “Elbeten olarak Türk zeytin ve zeytinyağı kalitesini tüm dünyaya ispatlamak istiyoruz. Natürel sızma zeytinyağı ve doğal zeytinyağlı sabun ürünlerinde tüm hayalimiz iç pazarın yanı sıra dünyaya açılabilmek. Bu kapsamda çalışmalarımıza ve yatırımlarımıza başladık. Bu hayalimizin ilk adımı Irak oldu. Şu anda Irak’taki market ve restoranlarda Elbeten markasını görebilmeniz mümkün. Yoğun bir talep alıyoruz. Şimdi hedefte Avrupa ülkeleri var. Şu anda Almanya ve Fransa için görüşmelerimiz sürüyor. Çok yakında Avrupa ülkelerini de Türk zeytinyağı ve Elbeten kalitesiyle tanıştırmayı arzuluyoruz. Bu doğrultuda üretim, markalaşma ve pazarlama yatırımlarımızı tamamladık. 2021 yılında Avrupa’daki mağaza ve restoranlardaki yerimizi alacağız” diye konuştu.