EkonomiGüncel

Murat Ülker: SEÇ Market geleneğimizin modern bir versiyonu

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi Murat Ülker, SEÇ Market iş modelinin yaptıkları işin temelini teşkil ettiğini söyledi. Modelin tanıtım toplantısında konuşan Murat Ülker, “SEÇ Market’in iş modeli aslında Ülker’in kurulduğu 1944’ten itibaren merhum babamın ve amcamın uyguladığı modelin izinden gidiyor. Yani geleneğimizin modern bir versiyonunu temsil ediyor” dedi.

Yıldız Holding çatısı altında faaliyet gösteren SEÇ Market, esnaf işletmelerini rekabette güçlendirmeyi hedefliyor. Modelin tanıtım toplantısına Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi Murat Ülker, Yıldız Holding CEO’su Mehmet Tütüncü ve SEÇ Market Genel Müdürü Altan Sekmen katıldı.

Toplantıda konuşan Murat Ülker, “SEÇ Market’in iş modeli aslında Ülker’in kurulduğu 1944’ten itibaren merhum babamın ve amcamın uyguladığı modelin izinden gidiyor. Yani geleneğimizin modern bir versiyonunu temsil ediyor” dedi.

‘BABAM VE AMCAMIN UYGULADIĞI MODELİN İZİNDEN GİDİYOR’

Ülker “Babam Sabri Ülker ve amcam Asım Ülker ilk pötibörü 1944’te Eminönü Nohutçu Han’da ürettiler. Bunun bir de pazarlaması var. O zamanlar dijital araçlar yok, televizyon yok, reklam anlayışı bugünkünden fersah fersah geride. Amcam Asım Bey sürekli Anadolu’yu dolaşıp sipariş alıyor, telgrafla bu siparişleri babama geçiyor, üretim kapasitesi aşıldığında babam telgraf çekip ‘Daha fazla sipariş alma’ diyor. İşte böyle bir ortamda, karayolları bugünkü kadar gelişmiş değilken babam ve amcam Türkiye’nin dört bir yanındaki bakkallara Ülker kamyonlarıyla mal dağıtıyor. Küçük esnaf, bakkallar bizim geleneğimizde var derken işte bunu kastediyorum” dedi.

Ülker, SEÇ Market’in iş modelini şöyle anlattı: ”Bakkal ile market rekabet edemez, ama bakkal da karşılığını görmek istiyor, bakkalın sermayesi çok olmadığı için zorlanıyor. Onun için SEÇ Market diye bir model düşündük. Daha önce bunu yapmak isteyen çok oldu. Bakkal amca ‘ben marketle nasıl başa çıkarım’ diyor. Müşterinin gelmesi için ulaşılabilirlik, saatler konusunda erişilebilirlik bakkal amcada var, biliyor, tanınıyor ama bakkal amcada marketteki bütün mallar yok, marketteki fiyat cazibesi yok. Bunları sisteme monte edince bu iş çalışabilir hale geldi. Herkesten farklı olarak yaptığımız SEÇ Market Yönetim Kurulu’ndan Yıldız Holding bünyesindeki bütün paydaşlar var.”

‘DÜNYANIN HER YERİNE ÜRÜN SATIYORUZ’

Ülkenin her yerine aynı fiyata ürünleri teslim ettiklerini ifade eden Ülker, “Artık dünyanın her yerine ürün tedarik ediyoruz, satıyoruz. Çalıştığımız, ürettiğimiz, sattığımız, dağıttığımız yerlerde 4 milyar tüketici yaşıyor.” diye konuştu. Murat Ülker, SEÇ Market’in kısa sürede yüzde 10’lara varan kadın franchise oranına ulaştığını dile getirdi.
Esnafları dahil ettikleri SEÇ Dijital platformu üzerinden dijitalleştirdiklerini vurgulayan Sekmen, operasyonel ve finansal danışmanlık da sağladıklarını, esnaflara tavsiye satış fiyatları sunduklarını, kar marjı ve rekabetteki yerini konumlandırarak esnafın satışını yaptığını söyledi.

Sekmen, SEÇ Market sahiplerinin istedikleri saatte marketi açıp kapatabildiğini aktararak, “50 metrekareden büyük olan, rekabette işlerini geliştirmek isteyenlere kapılarımız açık.” dedi.

SEÇ Market’in Eylül 2022 itibarıyla Türkiye’de 81 ildeki mağaza sayısı 2 bin 138’e ulaştı. 2022 yılının son çeyreğinde mevcut mağaza sayısının 2 bin 450’ye ulaşması hedefleniyor.