Urfa İsotu, ‘Taste Of Urfa’ markasıyla Avrupa’ya açılıyor
Şanlıurfa Turizmi Geliştirme AŞ, kentin coğrafi işaret tescilli pul biberini oluşturduğu ‘Taste Of Urfa’ markasıyla başta Avrupa olmak üzere 20 ülkeye ulaştırmayı hedefliyor.
Coğrafi işaret tescilli Urfa İsotu’nun ‘Taste Of Urfa’ markasıyla Avrupa’da daha fazla sofraya ulaştırılması hedefleniyor.
Şanlıurfa’da valilik, belediye, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü iş birliğiyle kurulan Şanlıurfa Turizmi Geliştirme AŞ’nin yürüttüğü çalışmalarla yöresel ürünlerin yurt dışında daha etkin pazarlanması amaçlanıyor.
Bu anlamda Urfa İsotu için harekete geçen şirket yöneticileri, ‘Taste Of Urfa’ markasıyla üzerinde çeşitli dillerden bilgilendirme notlarının yer aldığı özel kutulara yerleştirilen 5 farklı isot çeşidiyle ihracata başladı.
2022’de 10 tona ihracat hedefleniyor
Şanlıurfa Turizm AŞ Müdürü Mehmet Uncu, kentin turizminin gelişimi için ‘Taste Of Urfa’ markası üzerinde yaklaşık 2 yıldır çalışma yürüttüklerini, bu marka altında şehrin coğrafi işaretli ürünlerinin ihracatını gerçekleştirme çabası içinde olduklarını söyledi.