Tüketici süt ürünlerinde ‘private label’e yöneldi
Son dönemde süt ürünlerinde yaşanan ciddi fiyat artışlarıyla birlikte tüketiciler daha ucuz ürünler yöneldi. Tüketiciler özellikle indirim marketler için üretilen özel markalı (private label) ucuz süt ürünlere kaymaya başladı.
Mehmet Hanifi GÜLEL
Ekonomide yaşanan dalgalanmalar nedeniyle perakende sektöründe tüketicilerin alışkanlıklarını da değiştirdi. Tüketicilerin alım gücü düşmesiyle özellikle süt ürünleri sektöründe markalı ürün grubundan indirim marketler için üretilen özel markalı (private label) ucuz ürünlere kaymaya başladı. Süt ürünlerinde satışların diğer gıda ürünler gibi olmadığını ve ürün gruplarında kaymaların yaşandığını kaydeden Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) Denetleme Kurulu Üyesi Hakan Kazancıgil, “Tüketiciler peynir gruplarında ucuz ürünlere doğru kaydı. Büyük süper marketlerde satılan yüksek fiyatlı ürünlerden, hard discount marketlerin sattığı ucuz ürünlere yönelme var. Süper marketlerde Trakya eski kaşar ve koyun peyniri gibi bazı ürünlerde yüzde 40’a varan düşüşler yaşanıyor. Fakat süper marketlerin ucuz ürünlere talep artığı için satışlarda kiloya bakıldığında düşüş çok yok. Süper marketlerden pahalı ürün tüketen tüketiciler de artık ucuz ürün talep etmeye başladı” dedi.
Lor peynir 3 liradan 18 liraya çıktı
Tüketicilerin süt ürünleri grubunda en çok lor peyniri talep ettiğini ifade eden Kazancıgil, pahalı ürün alamayan tüketicilerin ucuz ürün almaya başladığını ve en çok talebin lor peynire geldiğini aktardı. Süt ürünlerinde en çok kaymanın ucuz ürün olan lor peynire talep 6 kat arttığını dile getiren Kazancıgil, “Yıllardır toptan olarak 3 liraya sattığımız yağsız lor peynirin kilosu 18 liraya yükseldi ve toptan satışlarda şu an yok satıyor
https://www.dunya.com