Sorting by

×
GüncelKırsalTarım

SAMSUN İLİ TARIMSAL ÜRETİM VE EYLEM PLANI TOPLANTISINDA SAMSUN İÇİN 55 TARIMSAL HEDEF!

Samsun Büyükşehir Belediyesi Atakum Kültür ve Sanat Merkezi Binasında gerçekleştirilen Toplantıya; Samsun Vali Vekili Şevket CİNBİR, AK Parti Samsun Milletvekili Orhan KIRCALI, CHP Samsun Milletvekili Kemal ZEYBEK, AK Parti Samsun İl Başkanı Av. Ersan AKSU, CHP Samsun İl Başkanı Fatih TÜRKEL’in yanı sıra Samsun İl Tarım ve Orman Müdürü İbrahim SAĞLAM, Samsun TSO Başkanı Salih Zeki MURZİOĞLU, Samsun Ticaret Borsası Başkanı Sinan ÇAKIR, Samsun Ziraat Odası Başkanı Hasan TÜTÜNCÜ, TUYAP Samsun Bölge Müdürü Oğuzhan ÇAMAŞ, Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Daire Başkanı Ali KORKMAZ, OMÜ Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muharrem ÖZCAN, Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu İl Koordinatörü Bülent TURAN, ilçe ziraat odalar başkanları, STK’lar ve bir çok üretici katıldı.

Gıda ve Tarımsal Sanayiye yönelik projelerle yatırımcıya ışık tutacak çalışmaların bulunduğu ve Samsun İl Müdürlüğü tarafından organize edilen etkinlikte ‘Samsun İli Tarımsal Eylem Planı’ tüm sektör paydaşları ve kamuoyuna tanıtıldı.

Toplantıda; Kırsal alanda refahın yükselmesinin, tarımsal üretimde verim ve kaliteyi artırarak istikrarlı gıda arzını sağlayarak planlı üretimden geçtiği ifade edildi. Eylem planında rekabet gücü yüksek, sürdürülebilir bir tarım sektörü için uygun üretim deseni ve sistemlerinin hayata geçirilmesi hedeflendi. Bitkisel, hayvansal ve su ürünleri üretiminin geliştirilmesi, pazar payı güçlü olan ürün/üretim desenlerinin belirlenmesi, yeni teknolojilerin uygulanması, yaygınlaştırılması ve geliştirilmesini kapsayan toplam 55 Hedef belirlendi.

9 Bölümden oluşan Tarımsal Üretim Eylem Planının;

1. Bölümde; İlin sosyo- ekonomik yapısı ve ilçelerin gelişmişlik düzeyleri ele alındı.

2. Bölüm; İlin tarımsal yapısına ait olup üretimin temel bileşeni olan arazi varlığı, bu arazilerden elde edilen ürünlerin üretim değeri ve Türkiye ekonomisine olan katkısı incelendi.

3. Bölümde; Bitkisel Üretim başlığı altında tarla bitkileri, yazlık ve kışlık sebze, örtü altı sebze, organik tarım, iyi tarım, meyvecilik üretimi detaylı bir şekilde incelenmiştir. Samsun ilinde tarla bitkileri, sebze ve meyve üretimi içinde ülkemizde üretimde söz sahibi olduğu ürünler ele alındı ve geleceği hakkında yorumlar yapıldı.

4. Bölüm; İlin büyükbaş ve küçükbaş hayvan varlığının geleceği, et ve süt üretimi, kanatlı hayvan varlığı, beyaz et üretimi, arıcılık incelendi. 5 yıllık hedefler ortaya konuldu. Uzun yıllar hayvan sayısı ve hayvansal ürünlerdeki değişimler detaylı olarak anlatıldı.

5. Bölümde; Samsun ilinin Su Ürünleri konusu ele alındı. Samsun’un Türkiye su ürünleri sektörüne katkısı işlendi. Bölgede sadece sofralık değil endüstriyel balık avcılığının da yapıldığı, Türk Somonunun önemli ihraç ürünü olduğu vurgulandı.

6. Bölümde; İlin tarımsal sanayisi ve tarımsal sanayiye yönelik, yatırımcılara yön verecek proje başlıkları sunuldu. Samsun, Gıda ve Tarıma Dayalı Sanayi başlığı altında, çeltik (pirinç) sanayi sektörü, un sanayi sektörü, karma yem sektörü, fındık işleme sanayi sektörü, tarım alet ve makine imalat sektörü incelenerek tarımsal yatırıma uygun alanlar, tarımsal yatırım değer zinciri ile ilgili öneriler sunuldu.

7. Bölümde; Samsun ilinin 17 ilçesinin durum analizi yapıldı. Her bir ilçenin ayrı ayrı ekonomik yapısı, bitkisel ve hayvansal üretimi detaylı olarak anlatıldı. Her ilçenin raporunun sonuç bölümü ‘İlçe Tarım Potansiyelinin Değerlendirilmesi’ başlığı altında sonuçlandırıldı. İhtiyaçlar somut olarak ele alındı ve yapılacak faaliyetler belirlendi.

8. Bölümde; İlin Tarımsal Üretim Eylem Planın, konu başlıklarına göre hedefleri özetlendi. Arazi varlığı, tarımsal sulama, tarla bitkileri üretimi, yem bitkileri üretimi, sebze üretimi, organik üretim, iyi tarım uygulamaları, kesme çiçek ve süs bitkileri üretimi, meyvecilik, hayvancılık-canlı hayvanlar, su ürünleri üretimi, tarımsal sanayi konularında belirlenen hedefler sunuldu.

9. Bölümde; Tarımsal Üretim Eylem Planında geçen hedeflere ulaşmak için faaliyetler tanıtılmış ve her bir faaliyet için performans göstergesi belirlenerek, faaliyetin sorumlu olduğu kurum ve kuruluşun yanında destekleyici kurumlara da yer verildi. Tarımsal faaliyetin gerekçesine yeterince değinilerek, 2022- 2026 yılları arasında ki süreçte kaç yılda faaliyetin tamamlanacağı belirtilerek sonuçlandırıldı.