Sorting by

×
GüncelTarım

Hububat ihracatı yüzde 41,43 arttı

Türkiye’nin hububat ihracatı, 2022 yılı Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 41,43 artış kaydetti.

İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR), bu yılın ocak ayında İHBİR’in ihracatı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 29,78 artışla 240,746 milyon dolar oldu.

Türkiye geneli hububat sektörü ihracatı ise 847,853 milyon dolar olarak gerçekleşti. Sektörün Türkiye geneli ocak ayı ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 41,43 arttı.

İHBİR Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Okutur, İHBİR olarak 2021 yılında Hindistan’a toplam 13,4 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini bildirdi.

Okutur, “2021 Ocak ayında Hindistan’a ihracatımız 681 bin dolar olarak gerçekleşmişti. 2022 yılı ocak ayında ise ülkeye 16,698 milyon dolar ihracat gerçekleştirerek yüzde 2 bin 348 gibi muazzam bir artış yakaladık ve Hindistan’a 2021 yılının toplamından daha fazla ihracat gerçekleştirmiş olduk.” ifadelerini kullandı.

Ocak ayında toplam 162 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini aktaran Okutur, “Ocak ayında ABD’ye ihracatımız geçen yılın aynı ayına göre yüzde 89,57, Irak’a ihracatımız yüzde 22,78, Hindistan’a ihracatımız yüzde 2 bin 348, Yemen’e ihracatımız ise yüzde 44,49 değer bazında artış gösterdi.” bilgisini paylaştı.

“Ürün ihracatındaki artışta rekor bitkisel yağlarda”

Ürün bazında artışlarla ilgili rakamları değerlendiren Haluk Okutur, rekor ihracatın bitkisel yağlarda olduğunu belirterek, şunları kaydetti: “Ocak ayında şeker ve şekerli mamuller ihracatı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 30,42 artışla 47,972 milyon dolar, pastacılık ürünleri ihracatı yüzde 8,41 artışla 34,973 milyon dolar, kakaolu mamuller ihracatı yüzde 28,17 artışla 34,815 milyon dolar ve bitkisel yağlar ihracatı yüzde 509,40 artışla 28,432 milyon dolar olarak gerçekleşti.”

İHBİR üyelerinin ürün kalitelerine değinen Okutur, “Tüm dünya bu lezzetleri merakla bekliyor. Birlik olarak düzenlediğimiz alım heyeti organizasyonları ve fuarlarımızda üyelerimiz, ürün çeşitliliklerini ve katma değeri yüksek ürünlerini gösterme fırsatı buluyor. Başarılı iş insanlarımızın da çalışmalarıyla İHBİR olarak dünyanın her yerine ulaşarak, ülkemizi başarılı bir şekilde temsil ediyoruz.” açıklamasında bulundu.
“10 Şubat’ta üyelerimiz Kolombiyalı ithalatçılarla bir araya gelecek”
Salgına rağmen Alım Heyeti programlarını sürdürdüklerini ve seyahat kısıtlamaları nedeniyle fiziki ortamda gerçekleştirilemeyen heyetleri dijital ortama taşıdıklarını bildiren Okutur, şu bilgileri verdi:
“Online alım heyetlerinde üyelerimiz en prestijli ithalatçıların yetkilileri ile zoom platformu üzerinden birebir görüşme imkânı buldular ve ürünlerini kataloglar üzerinden tanıtarak önemli iş anlaşmalarına imza attılar. Üyelerimiz alım heyeti programlarımıza çok yoğun bir talep göstererek katılım sağlıyorlar. 2021 yılında Gine-Bissau Cumhuriyeti’ne yönelik 3, Şili’ye yönelik 3, Bahreyn’e yönelik 2, Arjantin, Kolombiya ve Filistin’e yönelik 1 heyet programı olmak üzere toplamda 11 sanal alım heyeti gerçekleştirdik. Pandeminin ortaya çıktığı 2020 yılından bugüne düzenlemiş olduğumuz heyet sayısı 25’i geçmiş oldu. 2022 yılında online heyet programlarımıza ara vermeden devam edecek ve normale dönüşün bir parçası olarak pandemi öncesinde olduğu gibi dünyanın önemli ithalatçılarını İstanbul’da ağırlayarak yüz yüze heyet programlarımıza da kaldığımız yerden devam edeceğiz. İHBİR olarak 10 Şubat Perşembe günü üyelerimizi Kolombiya’nın en prestijli firmalarının yetkilileriyle dijital ortamda gerçekleştirilecek organizasyonla bir araya getireceğiz. İkili görüşmelerde, nişasta, şekerli mamuller, bisküvi, tatlı, pastacılık ürünleri, un ve pasta malzemeleri ve daha birçok ürün grubu tanıtılacak.”
Kaynak:Dünya Gazetesi