Sorting by

×
EkonomiGıdaGüncelHayvancılık

Dev Maraş yatırımıyla üretimi ikiye katlayacak

Türkiye beyaz et sektörüne ivme kazandıracak Kahramanmaraş yatırımıyla birlikte İzmir’deki et entegre tesisine ilave olarak 3 bin kişiyi doğrudan, dolaylı olarak ise 10 binleri istihdama dahil edeceklerini belirten Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül, “2 yıl sonra devreye alacağımız tesisimizle İç Anadolu, Güneydoğu, Doğu Anadolu bölgelerine, oradaki tüketicilerimize daha yakın olacağız. Böylelikle üretim kapasitemizi iki katına çıkaracağız” dedi.

Bize Lezita’yı nasıl anlatırsınız, Lezita dünyasında neler var?

Dünya zor bir denklemin içerisinde. Bu denklemde gıdanın yeri bambaşka. Tedarik zincirinin bozulmaması, en ekonomik protein kaynağının tüketicilere ulaşması bizim için aynı zamanda kurumsal sosyal sorumluluk gibi. Lezita, Abalıoğlu Grubu’nun kurucusu rahmetli Orhan Abalıoğlu’nun gıda sektöründe yatırım yapma vizyonuyla 2006 yılında kuruldu. Şimdi, gruptan aldığı kuvvetle bağımsız, güçlü bir marka vizyonuyla yoluna devam ediyor. İzmir Kemalpaşa’da Türkiye’nin en büyük ve en modern et entegre tesisi olmanın yanı sıra pratik ürünler denilen ileri işlenmiş ürün ve şarküteri ürünleriyle hizmet veriyoruz.

4.4 MİLYAR TL’LİK CİRO

Amacımız gündelik hayatı kolaylaştıran sağlıklı, lezzetli besin alternatifleri sunmak. Bu özelliğimizle fark yarattığımıza inanıyoruz. Yenilikçi ürünlerle ürün gamımızı ve hedef kitlemizi genişleterek sofraların vazgeçilmezi haline gelen lezzetler üretiyoruz. Bu alanda ilklere imza atıyoruz. 2021’i yaklaşık 4.4 milyar TL ciroyla tamamladık. Bir önceki yıla göre yüzde 70’lik bir artış sağladık cirosal anlamda. Halihazırda 3 bin 600 kişiye doğrudan, 10 binlerce kişiye dolaylı yoldan istihdam sağlıyoruz. İSO’nun Türkiye’nin en büyük 500 şirketi sıralamasında ilk 100 şirketten biriyiz. Sektörde yaklaşık yüzde 14’lük bir pazar payına sahibiz. İleri işlenmiş ürün grubunda da rakiplerimizin önündeyiz.
Yeni yatırımlarınızdan bahsedebilir misiniz, neler var yeni yatırım olarak?

Bizim endüstrimizde yatırım yapmak zordur. Bu konjonktürde birçok işletme ayakta kalmanın mücadelesini verirken, yatırıma odaklanmamızın temelinde yatan, Abalıoğlu kültürünü, kazancını bu ülkenin insanları için yatırıma dönüştürebilme felsefesi olarak özetleyebiliriz. 2022 yılında yatırım odaklı bir stratejiyle ilerliyoruz. Yatırım kararını 2021’de aldığımız Kahramanmaraş üretim tesisinin temellerini üçüncü çeyrekte atacağız. Türkiye Beyaz Et sektörüne ivme kazandıracak, ülke ekonomisine katkı sağlayacak bu yatırımımızda da İzmir’deki et entegre tesisine ilave olarak 3000 kişiyi doğrudan, dolaylı olarak ise 10 binleri istihdama dahil edeceğiz. 2 yıl sonra devreye almayı planladığımız Maraş tesisimizle İç Anadolu, Güneydoğu, Doğu Anadolu bölgelerine, oradaki tüketicilerimize daha yakın olacağız. Böylelikle üretim kapasitemizi iki katına çıkaracağız. Bu tam bir entegre yatırım. Yaklaşık 130 milyon Euro’luk bütçeyle bu yatırımı hayata geçireceğiz.
Yeni üretim tesisimiz Lezita’nın önemli ihracat pazarlarından Ortadoğu’ya yakınlığıyla da avantaj sağlayacak. 2022 yılında mevcut işimizi daha katma değerli hale getirebilmek için yaklaşık 5 milyon Euro’luk otomasyon yatırımını, karbon salınımının yarı yarıya azaltmak için 4 milyon Euro civarında yenilenebilir enerji yatırımını hayata geçirmeyi planlıyoruz. Buna ilave olarak ileri işlenmiş üretim tarafında 9 milyon Euro’luk şarküteri hattı yatırımı, 2 milyon Euro’luk piliç eti hat hızlandırma yatırımını da içinde bulunduğumuz ay itibariyle tamamlıyoruz. Bu yatırımlarla beraber şarküteri üretim kapasitemiz yüzde 60 arttı. Kesim hızının da artması ile fabrikamızda günlük piliç işleme sayımızı 455 bin adet seviyelerine ulaştırdık. Ayrıca yapacağımız güneş enerji sistemleriyle elektriğimizin bir kısmını yenilenebilir enerjiden sağlayacağız. Bu yıl gerçekleştirdiğimiz yatırımların toplamda yaklaşık değerinin 50 milyon Euro olmasını bekliyoruz.
GLOBAL MARKA HEDEFİ

İhracatınız nasıl? Bu konuda hedefleriniz neler?

İhracat, satışımızın yüzde 15’lik kısmını teşkil ediyor. Türkiye son yıllarda, özellikle konjonktür olarak bulunduğu coğrafya, rekabet kabiliyetinin yüksek olması, yüksek üretim standartları sebebiyle çevre ülkelerin gözbebeği haline geldi. Irak başta olmak üzere aktif olarak 50’den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Şu an ticaretimizin merkezinde Körfez ülkeleri, BAE, Fas, Çin var. Türki Cumhuriyetler ve Balkan ülkeleri ise her geçen gün hacmimizi arttırdığımız ülkeler. 2001 yılında 75 milyon dolarlık bir ciroya ulaştık ihracatta. Pratik Piliç Ürünleri kategorisinde Türkiye’nin en çok ihracat yapan markası olduk. 2022’de ihracatta 125 milyon dolara ulaşmayı planlıyoruz. Hedefimiz global bir marka olmak. Kahramanmaraş üretim tesisi yatırımlarımızla beraber ihracattaki iddiamızı biraz daha büyüteceğiz.
YENİLİK ÜRETMEK

Tüketicinin beklentileri çok önemli. Tüketicinin beklentilerini nasıl karşılıyorsunuz?

Lezita toplumun ihtiyaçlarını ve duygularını anlayabilme ve durumu yönetme kabiliyetine sahip. Tüketicinin ihtiyaç ve beklentilerini yakından takip ederek, çevik bir şekilde aksiyon aldığımızı düşünüyorum. Yeniliklere açık olmak, kısa sürede adapte olmak, yeniliklerin üretebilir hale gelmesini sağlamak sektörün gelişimi için en önemli faktör. Yeni yaşam tarzlarına ve beslenme şekillerine uyum sağlayabilmek, ürün portföylerini tüketicilerin alışkanlıklarındaki değişime adapte edebilmek büyük önem taşıyor. İletişimin gücüne çok inanıyoruz. Farklı mecralardaki iletişim çalışmalarıyla hedef kitlemizle kurduğumuz bağı güçlendiriyoruz.
Ar-Ge faaliyeti olarak neler yapıyorsunuz ve bundan sonra neler yapacaksınız?

İzmir Kemalpaşa’da bulunan 100 bin metrekarelik alandaki üretim tesisimiz, son teknolojilerle donatılmış, Türkiye’nin en modern et entegre tesisi. Ar-Ge ve inovasyona büyük önem veriyoruz. Sektörde birçok yenilikçi ürüne imza attık. Son olarak Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından Ar-Ge Merkezi belgesi almaya hak kazandık. Merkezimizin tescillenmesi, bu alanda ilerlemek için bize önemli katkı sağlayacak. Nitelikli Ar-Ge ekibimiz, gelişmiş teknolojik varlığımızla patentli ürünler geliştirmeye daha fazla odaklanacağız. İşimizi daha verimli ve etkin hale getirmek için çalışmaya, pazarda ilklere imza atmaya, istihdam yaratmaya ve markamızın gücüne güç katmaya devam edeceğiz.

GÜVENLİ ÜRETİM SIKI DENETİM

Zor bir sektördesiniz, sağlıklı gıda ürünleri çok önemli. Tesisleriniz ve ürünlerinizde nasıl bir denetim mekanizması işliyor?

Avrupa standartlarındaki tesislerimizde tüketicilerimize güvenli, sağlıklı, lezzetli ve hijyenik ürünleri ulaştırıyoruz. En başta Tarım Bakanlığımızın atadığı, resmi görev yapan veteriner hekimlerimizin önderliğinde ve kendi teknik kadromuzla Lezita’nın hijyen standartlarına uyum gösteren, tüketicilerine güvenle ve afiyetle tüketebileceği ürünleri sofralarına taşıyan bir sistemimiz var. Toplum sağlığı bizim en önemli önceliğimiz. Güvenli üretim konusunda yüksek kalite ve hijyen standartlarına sahibiz. Uluslararası ve ulusal belgelerle güvenli üretimi garanti ediyoruz. İzmir Kemalpaşa’da bulunan tesisimiz Tarım Orman Bakanlığı tarafından onaylı ve Bakanlığa bağlı Tarım İl Müdürlükleri tarafından düzenli olarak ve habersiz denetleniyor. GFSI (Global Food Safety Initiative) onaylı ve uluslararası geçerliliği olan Food Safety System Certification 22000, GFSI onaylı ve uluslararası platformda tanınan; İyi Tarım Uygulamaları, HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), Helal ve Tayyip Sertifikası ile ulusalda; ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemi Standardı, TS ISO 45001:2018 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi gibi belgelerle güvenli üretimi ve hijyeni garanti ediyoruz. Tabii bunların dışında da ulusal ve uluslararası birçok müşterimizle çalışıyoruz. McDonald’s, BİM, KFC gibi müşterilerimizin yaptığı bağımsız denetimler de bizim en büyük geliştirici yönlerimizden. Bu denetimlerde de her seferinde tam puan alarak ticaretimize devam ediyoruz.
Hürriyet