Sorting by

×
DünyaEkonomiGıdaTeknoloji

Meyve suyu sektörü, ihracatta hedef büyüttü!

Juiceful Istanbul Summit etkinliğinde konuşan MEYED Başkanı Ozan Diren, “Yarım milyar dolara yakın ihracat yapan meyve suyu endüstrisi, doğru tarım politikaları ve sanayi dinamikleri sağlandığı takdirde 1 milyar dolar ihracat hedefine yakın gelecekte ulaşacaktır” dedi.

Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) tarafından düzenlenen ve endüstrinin önemli buluşmalarından olan Juiceful Istanbul Summit etkinliklerinin 11’incisi İstanbul’da gerçekleşti. Meyve suyu sektörünün sorunlarını ve gelecek hedeflerinin masaya yatırıldığı zirvede, sektörün 1 milyar dolarlık ihracat hedeflediği kaydedildi.

Etkinlikte, MEYED Yönetim Kurulu Başkanı Ozan Diren, MEYED Genel Sekreteri İpek İşbitiren, MEYED Kurucu Başkanı Prof. Dr. Aziz Ekşi, FAO Türkiye Temsilci Yardımcısı Dr. Ayşegül Selışık, FutureBright Kurucusu Akan Abdula, Nielsen IQ İçecek Endüstri Lideri Esra Doyduk Yalçın, Meyve Suyu Bilim Merkezi Direktörü Dr. Carrie Ruxton, Dünya Meyve Sebze Suları Birliği (IFU) Yönetici Direktörü John Collins, Avrupa Meyve Suyu Derneği (AIJN) Genel Sekreteri Wouter Lox ile Sürdürülebilirlik ve Teknik İşler Müdürü Justine Pradels, sunum ve konuşma yaptı.

Sektörün hedefi, 1 milyar dolar ihracat!

Derneğin 45 üyesinin bulunduğunu, sektörde 45 fabrikanın faaliyet gösterdiğini bildiren MEYED Başkanı Diren, “Dünyada meyve suyu tüketimi kişi başı 11 litre seviyesinde bulunuyor. Türkiye’de de aşağı yukarı bu seviyelerde bir kişi başı tüketim mevcut. Yılın ilk 8 ayında ihracat, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artış gösterdi. Meyve suyu sektöründeki bu büyüme devam ediyor” dedi. Türkiye’nin 200’e yakın bölgeye ihracat yaptığının altını çizen Diren, şunları söyledi:

“Meyve suyu ihracatımız yarım milyar dolara yaklaştı. Her yıl sektörümüz yüzde 25 ve üzeri büyüme kaydediyor. Meyve suyu ihracatının, doğru tarım politikaları ve sanayi dinamikleri sağlandığı takdirde 1 milyar dolar ihracat hedefimizin yakın gelecekte gerçekleşeceğine inanıyoruz. Meyve sularımızın ham maddesi, ambalajı, içeriği ve hatta teknolojisi, mühendisliği ile Ar-Ge’si Türkiye’de gerçekleşiyor.”

“Meyve suları, meyveye en yakın içecek”

MEYED Genel Sekreteri İpek İşbitiren de “2010 yılından bu yana düzenlediğimiz zirvemiz, yerli ve yabancı katılımcılarıyla tarıma, ekonomiye, çevreye ve beslenmeye yani insana yarar sağlayan meyve suyu endüstrisinin paydaşlarını bir kez daha araya getirdi” diye konuştu.

Meyve suyu sektörünün ülkemize ve insanlarımıza faydalarına dikkat çeken MEYED Kurucu Başkanı Prof. Dr. Aziz Ekşi ise, “Kırsal kalkınma ve tarımsal üretimin artmasına katkı sağlıyor. Sektörümüz tarımsal üretimin sürdürülebilir olmasını sağlıyor. Özellikle sera gazı salımının azaltılması konusunda fayda oluşturuyor. Meyve, meyve suyuna dönüştürülürken aynı zamanda katma değer sağlanıyor. Dolayısıyla bir endüstri gelişmesine vesile oluyor ve bu işlenen ürün ihraç ediliyor. Aynı zamanda meyve sularının sağlıklı beslenme açısından tüketiciye katkıları bulunuyor. Meyve suları, meyveye en yakın içecektir. Kuşkusuz meyve gibi değildir ancak meyveye en yakın içecek olduğunu söyleyebilirim” ifadelerini kullandı.

“Sektör, 2022’yi ihracatta 450 milyon doların üzerinde kapatacak”

Aromsa Ar-Ge, Pazarlama ve Teknik Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Melis Yasa Aytaman, “Türkiye dünyanın en gelişmiş tarım ülkeleri arasında yer alıyor. Çiftçilerimizi daha çok bilinçlendirerek, iyi tarım politikalarıyla birlikte daha da gelişmeye yönelik adımlar atacağız” dedi.

MEYED Yönetim Kurulu Üyesi ve Limkon Gıda CEO’su İlker Güney de, “Meyve suyu sektörü, 2022 yılını 450 milyon doların üzerinde ihracatla kapatacak. Yarım milyar dolar seviyesini zorlayan bu ihracat hacmini, kısa sürede 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

“Meyve suları, sağlıklı içecekler olarak öne çıkacak”

MEYED Yönetim Kurulu Üyesi ve Aroma Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mahmut A. Duruk, “Sağlıklı içecekler öne çıktığı sürece meyve suları da ön plana çıkacaktır. Meyve sularının sağlıklı olduğu birçok araştırmada ortaya çıkıyor. Türkiye’de ortalama kişi başı 10 litre meyve suyu tüketimi bulunuyor” dedi.

Döhler Grup İş Birimi Başkanı Özgehan Gündüz, “Meyve suyu endüstrisi ülkemize çok fazla katkı sağlıyor. Sektörümüz 500 milyon dolara yakın döviz girdisi sağlıyor. Tüm yatırımlarımızı bu bereketli topraklardaki üretimin daha da artırılması için çalışıyoruz” açıklamalarında bulundu.

Kaynak: www.gidahatti.com