845 milyon dolarlık hububat ihracatı
İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR), temmuz ayı ihracat rakamlarını açıkladı. Türk hububat sektörü, ihracatta yukarı yönlü ivmesini devam ettirdi. Buna göre İHBİR’in temmuz ayı ihracatı, geçen yılın temmuz ayına oranla yüzde 22.40 artış ile 181.5 milyon dolara çıktı.
Hububat sektörünün Türkiye geneli temmuz ayı ihracatı ise, geçen yılın aynı ayına oranla yüzde 31.6 artışla 844.9 milyon dolara ulaşırken, Türkiye geneli Ocak- Temmuz dönemi ihracatı yüzde 31.4 artışla 6 milyar 258 milyon dolara ulaştı. Temmuz ayında, hububat sektörünün en çok ihracat gerçekleştirdiği ilk üç ülke sırasıyla Irak, ABD ve Cezayir olurken; İHBİR’in temmuz ayında en çok ihracat gerçekleştirdiği ilk üç ülke ise sırasıyla ABD, Yemen ve Irak oldu.
İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, ciroyu çok ciddi etkileyecek olumsuz bir sürü unsur olmasına rağmen, 2021 yılının beşinci ayı itibarıyla İHBİR’in aylık büyüme trendinin devam ettiğini söyledi. Rusya-Ukrayna savaşının olması, hububat ve bakliyatta birçok üründe üretimin yasaklanmış olmasına rağmen yükseliş trendini kaybetmediklerinin altını çizen Taycı, “Bunun en önemli sebeplerinden bir tanesi Türkiye’nin lojistik avantajı ve tedarik zincirlerinin değişiminin Türkiye lehine olması. Biz; üreticimiz ve ihracatçımız olarak şu anda yurtdışına mal sattığımız, raflarına girdiğimiz her ülkede kalıcı olmak için faaliyetler yapmalı, bu ülkelere gidip dağıtım kanallarını iyi tespit etmeliyiz. Ürünlerimizi nasıl satacağımızı, dağıtacağımızı bizzat yerinde görmeli ve daha farklı kanallara hitap eden distribütörleriyle de anlaşmalıyız. Bunu ileride tedarik zincirlerinin tekrar pandemi dönemindeki haline dönmesiyle yakalamış olduğumuz bu avantajı ve pazarları kaybetmemek ve bu pazarlarda yerleşmiş, oturmuş olmamız çok önemli” ifadelerini kullandı.