Türkiye’nin gastronomi trendleri
Elif Ergu Demiral
Doğuş Grubu şirketlerinden d.ream’in öncülüğünde, 4 milyona yakın sosyal medya hesabı incelenerek yapılan bir araştırmayla yerli gastronomi dünyasında öne çıkan 10 trend belirlendi.
Doğuş Grubu’nun yeme içme markalarını çatısı altında bulunduran şirketi d.ream “Sürdürülebilir Gastronomi Araştırması” gerçekleştirdi.
Araştırmada; “Sürdürülebilir Gastronomi” trendine, bu trendi takip eden, uygulayan üretici ve tüketicilere dair bir analiz yapıldı. d.ream, “Gastronomi” ve “Sürdürülebilirlik” başlıklarında hızla değişen trendleri takip edebilmek için Deeper ile birlikte Network Structure Analytics teknolojisini kullanarak araştırmayı gerçekleştirdi.
4 milyona yakın sosyal medya bağlantısının incelendiği araştırmada sürdürülebilirlik konusu iki eksende, tüketim alışkanlıkları ile satın alınanlar üzerinden kurulan ilişki, tüketilen gıdalar ve ruhsal durum arasında kurulan ilişkiler üzerinde incelendi.