Gıdanın sürdürülebilirliği, tüketicinin de gündem konusu!
Küresel twitter verilerine dayalı olarak en önemli tüketici trendlerini ortaya koyan rapor, Dünya’da giderek daha büyük kaygı konusu olan gıdada sürdürülebilirliğin, twitter sohbetlerinin de yükselen başlığı olduğunu gösterdi. Markalar için fırsatları ve stratejileri belirlemelerine yardımcı olmayı amaçlayan rapora göre, Z Kuşağı itici güç…
Küresel twitter verilerine dayalı olarak en önemli tüketici trendlerini ortaya koyan rapor, Dünya’da giderek daha büyük kaygı konusu olan gıdada sürdürülebilirliğin, twitter sohbetlerinin de yükselen başlığı olduğunu gösterdi. Markalar için fırsatları ve stratejileri belirlemelerine yardımcı olmayı amaçlayan rapora göre, Z Kuşağı itici güç…
Son birkaç yıldır işletmeler, pandemi koşullarına ve sürekli gelişen tüketici davranışlarına uyum sağlamak için çalışma şekillerini değiştiriyorlar. Ve bu değişikliğin bir bölümü de Twitter’da gerçekleşiyor. Twitter, bu dönüşümü daha iyi anlamaya yardımcı olması açısından teknoloji, finans, spor, gıda gibi çeşitli sektörlerde veriler ve uzman analizleri içeren ilk BirdsEye Raporunu yayınladı.
Twitter’ın Resmi Ortakları tarafından hazırlanan ve küresel Twitter sohbetlerindeki verilere dayanan rapor; en önemli tüketici trendlerine işaret ediyor ve markaların önümüzdeki yıl için fırsatları ve stratejilerini belirlemesine yardımcı olmayı amaçlıyor.
Gıdanın sürdürülebilirliği, tüketicinin de gündem konusu!
Hücresel tarım sayesinde tavuk olmadan yumurta akı üretiliyor!
Gıda sürdürülebilirliği sohbetleri Twitter’da yükselişte!
Twitter’ın, TalkWalker ortaklığıyla yayınladığı rapordan, gıda endüstrisi ile ilgili veriler ve bazı önemli bulgular şöyle:
2019’dan 2021’e, gıda sürdürülebilirliği konuşmaları sürekli artıyor. Twitter’da sürdürülebilir gıda ile ilgili tüm konuşmaların %46,5’i, gıdaları tedarik etme, kullanma ve geri dönüştürme yöntemimize bağlılığımızı gösteren Z Kuşağı tarafından yürütülüyor.
Twitter’da son iki yılda ‘ev yapımı’ + ‘teslimat’ ile ilgili konuşmalarda %27’lik bir artış oldu. Pizza emojisi, 2021’de yemek teslimi anahtar kelimelerinden bahseden Tweetlerdeki emojilerin %17’sini oluşturdu.
Bir yandan nostalji de, hep önemli bir öğe ve popüler. Tatlılar, çikolata ve şekerleme nostaljisi hakkındaki konuşmalar, Ocak ve Ekim 2021 arasında Twitter’da %55 arttı.
Gıdanın sürdürülebilirliği, tüketicinin de gündem konusu!
Yakında bu tanımı daha sık duyabiliriz: Temiz et!
Peki izlenmesi gereken trendler neler?
Rapora göre, üç eğilimi anlamak, gıda endüstrisinin nasıl olacağını anlamanın anahtarı. Bunlar şöyle:
Gelişmek ve yenilik yapmak: Sağlıklı beslenme alışkanlıklarının yanı sıra ve bunlarla ilgili olarak, protein ve plastik alternatiflerine yönelik tüketici ilgisi devam ettikçe, bu eğilimler daha geniş gıda tartışmalarını besleyecek.
Geleceğin yiyecekleri: Gıdanın geleceğine hazırlanmak, plastik ve ete olan bağımlılığımızı azaltmak anlamına geliyor. Endüstri trendleri, kompostlanabilir ambalajlar ve yenilebilir pipetler gibi plastik alternatiflerdeki yeniliklere yöneliyor. Vücudumuz ve Dünya için, daha sağlıklı olduğu için evde yemek pişirmek artıyor. Porsiyon kontrolü, karbonhidratı azaltma ve işlenmiş gıdaların bilinçli tüketimi, sağlıklı beslenme konuşmalarından adil bir pay alıyor.
Ekoloji, gastronomi ile buluşuyor: Gıda sürdürülebilirliğini etkilemek için markaların önden liderlik etmesi gerekiyor. Aslında, tüketicilerin %35’i artık pandemi öncesine göre daha fazla sürdürülebilirlik referanslarına dayalı markalar seçiyor.
Gıdanın sürdürülebilirliği, tüketicinin de gündem konusu!
Türkiye’de kahve üretimi başlayacak! İklim değişikliğinin etkisi…
Veriler gıda markaları için ne anlama geliyor?
Kelimeler değil eylemler: Marka sevgisini gerçekten artırmak için özel bir strateji oluşturun ve bu stratejiyi taahhüt edin. Tüketiciler uzun vadeli taahhüt ve niyet önemli görmek istiyor.
Tüketicinize daha yakın olun: Tüketiciler, ne yaparsanız yapın gıda hakkında tartışacaklar. 2022’de başarılı markalar, bu konuşmaları anlayan ve ardından mesajlarını onların bir parçası olacak şekilde uyarlayanlar olacak.
Dalgalanan tüketici ilgisinin farkında olun: Gerçek zamanlı içgörülere erişimle her zaman bilgi sahibi olduğunuzdan emin olun.
İzlemenizle tutarlı olun: En iyi uygulamaları doğru zamanda kullanmak için ilgi alanlarını ve konuşmaları takip edin.
Her ne pahasına olursa olsun devam edin: Farklı zaman dilimlerindeki veri noktalarını takip edin ve markanızla alakalı bilgileri ölçün.