Tort: Üzüntü ile şoku yaşadık ama yükü tüketiciye yansıtmayacağız
Rekabet Kurumu’nun aralarında Migros’un da yer aldığı şirketlere toplamda 2.7 milyar lira idari para cezası kesmesinin ardından sektörün önde gelen firmalarında karara dönük değerlendirmeler gelmeye başladı. Migros CEO’su Özgür Tort, “Temel politikamız kuruluşumuzdan beri hiç değişmedi. Migros bir malın alış fiyatı değişmeden satış fiyatını asla değiştirmez. Rekabet Kurumu kararı sonrası üzüntü ile şoku yaşadık ama maddi yükü tüketiciye olumsuz yansıtmayacağız. Güzel bir yargı sistemimiz var. Bu karara itirazımızı yapacağız” dedi.
Rekabet Kurumu’nun COVID-19 salgını sürecinde perakende gıda ve temizlik ürünleri ticareti ile iştigal eden zincir marketler ile bunların tedarikçileri konumunda olan üretici ve toptancı seviyesindeki teşebbüslerin fiyatlama davranışlarının incelenmesine yönelik soruşturması kapsamında söz konusu firmalara 2.7 milyar liralık idari para cezası kesilmişti. Bu kapsamda Migros’a da 517,7 milyon TL rekabet cezası verildi.
Şirketler kamuoyuna yaptıkları bildirimlerde karara yargı yoluyla itiraz edeceklerini ifade ederken sektörün büyük oyuncularından Migros’un İcra Başkanı (CEO) Özgür Tort da söz konusu tespitlere itiraz edeceklerini ifade etti.
Tort, şöyle konuştu: “81 ilde 80 bin ayrı ürünle varız 50 bin çalışanımız var. Temel politikamız kuruluşumuzdan beri hiç değişmedi. Migros bir malın alış fiyatı değişmeden satış fiyatını asla değiştirmez. Üstelik temel ürünleri hesaplarımıza bakarsanız zararına satıyoruz. Eşitlendiyse fiyatlar indirim ve kampanyalarla dipte eşitlenmiştir. Rekabet Kurumu kararı sonrası üzüntü ile şoku yaşadık ama maddi yükü tüketiciye olumsuz yansıtmayacağız. Güzel bir yargı sistemimiz var. Bu karara itirazımızı yapacağız. Gerçekler ışığında hukukun tarafsız ve adil bakışıyla haklılığımızın teyit edileceğine inancımız tam.”
Tort açıklamasını şöyle sürdürdü:
“Temel gıda ürünlerinde en ucuz fiyatı garanti ediyoruz. Mağazadan içeri giren tüketicinin kendi bütçesine uygun bir alternatifi Migros çatısı altında muhakkak bulabilmesini ve ihtiyacı olan ürünü alabilmesini sağlıyoruz. Kapımızdan giren her bir müşterinin temel ürünlerde en ucuzunu, aynı zamanda alternatifleriyle bulabilmesi için uğraşırken, fiyatların artışıyla ilişkilendirilmemiz, ekonomik realitelerle ve Migros’un temel mallarda piyasanın en ucuzunu sunma misyonuyla taban tabana zıttır.
Rekabet ihlali için tüm dünyada, öncelikle bir fayda ve ekonomik büyüklük aranır. Ciromuzun binde 3’ü olan ve zararına sattığımız bir ürün için bu durum rasyonel değildir. Yıllardır inşa edilen Migros değerleri ile asla bağdaşmamaktadır. Pandemi dönemindeki özverili çalışmalarımıza rağmen, verilen bu üzücü karar Türk perakendesinin tüm ekosistemini ilgilendirmektedir. Haksız gündemler yerine, konuşmamız gerekenlerin; üretimin gelişimi, istihdamın artması, güvenli bir yatırım ortamı sağlanması ve dünyanın öncelikli konusu sürdürülebilirlik olması gerektiğine inanıyoruz.”