HAKKIMIZDA

Toprak TV Diyoruz Çünkü;

  • Türkiye’de yaşayan insanların yarısı hayatlarını tarımdan kazanıyor.
  • Birçok endüstri tesisinde tarımsal ürünler hammadde olarak kullanılıyor.
  • İç ticarette en çok işlem tarım alanında yapılıyor.
  • Milli gelirimizin yüzde 27’si tarım kaynaklarından sağlanıyor.
  • Türkiye’de tarımsal üretimde işlem hacmi 51 milyar dolar.
  • Bugün Türkiye tarımsal üretim değeriyle dünyada 8‘inci sırada yer alıyor.

Farklılıklarımız

Gücünü tarımdan alan profesyonel altyapı, tarımla ilgili uzun yıllar üretim, pazarlama ve organizasyon tecrübesi, deneyimli ve medya alanında kendisini kanıtlamış profesyonel teknik ekip, kanal merkezi, stüdyoları, yüksek teknolojik teçhizat gibi yeni yatırımlarla güçlendirilmiş tamamen yerli, güçlü sermaye yapısı, hali hazırdaki gereksinimleri ve beklentileri iyi değerlendirmiş, girişimci ve inovatif yaklaşımları sayesinde “Tarımın “A” Takımıyla” çalışmaya davet ediyoruz.

Geçmişten günümüze tarım

Günümüzde modern toplumun sanayideki teknolojik gelişmelerle bir araya gelmesi, güvenilir gıda ve su kaynaklarının riske girmesiyle sonuçlandı. Sürdürülebilir tarım günümüzde özellikle sanayi ülkelerinde tekrar gündeme geldi.

Türkiye’de de tarım bu gelişmeler sonucunda öncelikler arasında yerini aldı. Günümüzde Türkiye’de toplam 20 milyon kişi doğrudan ya da dolaylı olarak tarım alanında çalışmalar yapmaktadır.

Ülkemizde gelişme hızı 90’lı yıllarla birlikte düşüş gösteren tarım sektörü, geçtiğimiz senelerde yapılan yatırımlar ile gelişmeyi ve cazibe merkezi niteliğini korumayı sürdürüyor. Geçtiğimiz dönemde pirinç, süt ve kırmızı et gibi birçok ana gıda ürününde yaşanan krizler, yapıcı kararların alınmasına sebep oldu.

Stratejik açıdan önemi ve bu kadar büyük iş gücü barındırması sebebiyle tarım Türkiye’de sürekli ana akım iş kolu olmaya devam edecektir.

Yayın İlkelerimiz

  • Profesyonel şekilde tarım ve hayvancılık ile hayatını idame ettiren kişilere hitap edilirken “üretici” kelimesini kullanmak. “Milletin Efendileri” ne gerekli saygı çerçevesinde yaklaşmak.
  • Yalnızca akademik doğruluğu kanıtlanmış bilgileri izleyicilerle paylaşmak.
  • Maddi kaygılar nedeniyle üreticilere asla hatalı yönlendirmede bulunmamak.
  • Geleneksel üretim şekillerini sorgularken akıl vermek ya da öğretmeye çalışmak yerine, yüksek katma değer sağlayan projeleri emsal göstererek izleyicilerin motive olmasını sağlamak.
  • Üreticilerle yüz yüze iletişimde cana yakın ve samimi olduğu kadar, saygılı bir tarz içerisinde olmak.
  • Her konuda pozitif yaklaşıma sahip olmak, eleştirel ve negatif tarzdan sakınarak izleyicileri umutsuzluğa sokmamak.